"VERSENYKATEGÓRIA: A mai nap, hosszú lesz és végig homokos, földutas. Készülj föl egy újabb kemény napra. A Bamako történetében először ez az etap végig homokon zajlik. Ha a Rissani-Tata szakasz eredményed nem volt megfelelő, akkor a mai nap első fele nektek kimarad és a Banc Darguin Nemzeti Park bejáratáig betonon kell teljesítenetek az utat. Bármelyik úton is haladj, legyen nálatok 4-5 napnyi víz és egy nemzeti park térkép. TÚRAKATEGÓRIA: Ha tegnap nem töltötted fel a tankod és nem vettél legalább 4 napi ivóvizet, akkor menj le a nemzeti park bejáratnál lévő kútig. Üres tankkal és víz nélkül ma ne indulj el terepen. A mai célpontot két útvonalon is meg lehet közelíteni. Kétkerék-meghajtású kocsival ne menj át a nemzeti parkon, terepjáróval pedig csak akkor, ha nem vagy túlpakolva, tudsz homokban vezetni, és van nemzeti park térképed. Nap első felét a kétkerekes autók is simán teljesíteni tudják a nemzeti park bejáratáig. Kemény talajú, jól utózható terepen lehet majd menni. Persze nem árt egy kis vezetői tudás és egy normális autó. Ne menj rá a dűnére, ha szembe jön, inkább kerüld ki.
ÉRDEKES LETÉRŐ! A 2005-ös Bamako előtt földönkívüliek szálltak le a sivatagban. A földönkívüliek létét a mauritán kormány tagadja, de aki erre már járt, az tudja, hogy mi az igazság... A nemzeti parkon keresztül eljutni az esti táborig némi sivatagi vezetési tapasztalatot igényel. Ha nem vagy magadban, vagy a technikában biztos, akkor a betonúton menj le a tengerparti letérőig és ott menj ki a partra, majd fordulj jobbra és haladj Észak fele a táborig. A parti úthoz levezető utolsó 25 méter jelenthet problémát. Nagy lendülettel menj és ne állj meg, amíg vizes nem lesz a kocsid!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a falun megpróbálnak keresztülmenni. Ez két dolog miatt is problematikus. 1) Nem lehet felgyorsulni, mert annyi a rohangáló gyerek. 2) Tele van a tengerpart halászbárkákkal meg hálókkal. A másik gyakori hiba, hogy elautóznak a falun túl északra, hogy egy jó lejárót keressenek és elakadnak a homokban meg a sárban. A falu északi határánál, ahol több kitaposott ösvény összefut, el kell fordulni jobbra és le a tengerpartra, kettesben, padlógázzal. Mindenki szálljon ki a kocsiból, hogy könnyebb legyen. Egy ember álljon a parton és nézze, hogy épp ne jöjjön senki. A tengerparthoz közeledve nagyon figyelj, hogy az útról ne menj le a mellette lévő sárba, mert elsüllyedsz!!! Mielőtt lehajtasz a partra, nézd meg, hogy nincs-e dagály. Ha magas a vízállás, várd meg az apályt. A halászfaluknál figyelj a kikötött csónakok kötelére!!! Óvatosan hajts át a falun. Ha útközben nagy dűne kerül az utadba, rossz helyen jársz. Ha mégis úgy döntötök, hogy nekivágtok a Banc Darguin Nemzeti Parknak, akkor itt van néhány koordináta, de kövessétek a park térképet. Ha elakadtok, akkor nem megy értetek senki! Ma több kis halászfalun is áthalad az út. Itt érdemes halat venni.
A tengerparti autózás a világ egyik legizgalmasabb autós élménye. Csak apályban lehet jól menni. Az elmúlt években mindig megkaptuk az apály időpontjait Mauritániában, de az minden évben hibás volt. Az idén már el sem kérjük. Ha magas a vízszint, pihenj egy 4-5 órát! Jobb pihenni, mint Argentínáig imbolyogni egy terepjáróban. A sós víz amúgy sem tesz jót az autónak.
Néhány szó a mai táborról. Egy teljesen szűz tengerparti szakaszon van minden évben a Bamako Beach Party. Sajnos nincs kizárva, hogy szemetes lesz a beach. Az apály-dagály évente is változik. Van, amikor nagyon sok szemetet mos ki a tenger. De ez nem hatalmaz fel arra, hogy te is szemetelj. Reggel a szemetet gyűjtsd össze és vidd magaddal, vagy a tábor mögötti területen égesd el!"